22/7 Sommarlunch i Tylösand (Halmstad)

22/7 Sommarlunch i Tylösand (Halmstad)

När

22 juli, 2025    
11:30 - 16:00

Sommarlunch i Tylösand (Halmstad)

 Jag tycker det vore trevligt att få se många Sweor här i mitt sommarparadis – Tylösand och Vilshärad och S:t Olofs kapell i Tylösand. 

Ca kl 11:30-12:00 samlas vi på tunet utanför kapellet. (Adress se nedan.) Efter resan från Göteborg kanske det smakar med en kopp kaffe med kaka eller våffla. Går att köpa i kaffestugan för den som vill. 

Ca 12-tiden går vi in i kapellet och jag kommer kortfattat berättar om kapellets spännande historia. Därefter tar vi en promenad på ca 300-400 meter till Tylöhus och ”Bettans bar”. Här äter vi lunch. Om det är dåligt väder tar vi bilarna till dit. 

Efter lunchen tar vi oss till hotellets reception där vi träffar Rosie. Hon kommer att ge oss en guidad tur av en del av hotellets all konst. Per Gessle har under åren samlat på sig mycket konst och spännande konst. Här finns ett av Sverige största fotogalleri. Ni kan läsa mer om detta på ”Tres Hombres Art”. 

Mätta på både mat och kultur tar vi bilarna norrut till vår stuga på Vilshärads Fiskarestig 4. Här serveras en kopp kaffe innan ni startar resan hemåt. Den som vill och vågar kan passa på att ta ett dopp i havet. 

Dag: Tisdagen den 22 juli.

Tid:  Samling ca kl 11:30-12:00

Plats: Tjuvahålsvägen 14, Tylösand. Här kan vi parkera bilarna. (Kapellet ligger tvärsöver gatan uppför en liten backe.)

Pris: Var och en betalar sitt eget kaffe och sin egen lunch. Gå gärna in på ”Bettans Bar” och kolla menyn. Guidningen på ”Tres Hombres” är gratis. 

Hoppas många av er har möjlighet att komma. Jag vill gärna har er anmälan senast tisdagen den 8 juli. Svar till goteborg.webbit@swea.org  Hoppas vi ses!

 Margareta (Maggan) Nilsson

Webbansvarig SWEA Göteborg