BEGIN:VCALENDAR
VERSION:2.0
PRODID:-//wp-events-plugin.com//6.5//EN
TZID:Europe/Stockholm
X-WR-TIMEZONE:Europe/Stockholm
BEGIN:VEVENT
UID:23-8707@goteborg.swea.org
DTSTART:20250722T113000Z
DTEND:20250722T160000Z
DTSTAMP:20250617T195954Z
URL:https://goteborg.swea.org/events/22-7-sommarlunch-i-tylosand-halmstad/
SUMMARY:22/7 Sommarlunch i Tylösand (Halmstad)
DESCRIPTION:Sommarlunch i Tylösand (Halmstad)\n\n Jag tycker det vore tre
 vligt att få se många Sweor här i mitt sommarparadis – Tylösand och 
 Vilshärad och S:t Olofs kapell i Tylösand. \n\nCa kl 11:30-12:00 samlas
  vi på tunet utanför kapellet. (Adress se nedan.) Efter resan från Göt
 eborg kanske det smakar med en kopp kaffe med kaka eller våffla. Går att
  köpa i kaffestugan för den som vill. \n\nCa 12-tiden går vi in i kape
 llet och jag kommer kortfattat berättar om kapellets spännande historia.
  Därefter tar vi en promenad på ca 300-400 meter till Tylöhus och ”Be
 ttans bar”. Här äter vi lunch. Om det är dåligt väder tar vi bilarn
 a till dit. \n\nEfter lunchen tar vi oss till hotellets reception där vi
  träffar Rosie. Hon kommer att ge oss en guidad tur av en del av hotellet
 s all konst. Per Gessle har under åren samlat på sig mycket konst och sp
 ännande konst. Här finns ett av Sverige största fotogalleri. Ni kan lä
 sa mer om detta på ”Tres Hombres Art”. \n\nMätta på både mat och 
 kultur tar vi bilarna norrut till vår stuga på Vilshärads Fiskarestig 4
 . Här serveras en kopp kaffe innan ni startar resan hemåt. Den som vill 
 och vågar kan passa på att ta ett dopp i havet. \n\nDag: Tisdagen den 2
 2 juli.\n\nTid:  Samling ca kl 11:30-12:00 \n\nPlats: Tjuvahålsvägen 14
 \, Tylösand. Här kan vi parkera bilarna. (Kapellet ligger tvärsöver ga
 tan uppför en liten backe.)\n\nPris: Var och en betalar sitt eget kaffe o
 ch sin egen lunch. Gå gärna in på ”Bettans Bar” och kolla menyn. Gu
 idningen på ”Tres Hombres” är gratis. \n\nHoppas många av er har m
 öjlighet att komma. Jag vill gärna har er anmälan senast tisdagen den 8
  juli. Svar till goteborg.webbit@swea.org  Hoppas vi ses! \n\n Margareta
  (Maggan) Nilsson \n\nWebbansvarig SWEA Göteborg\n\n&nbsp\;
ATTACH;FMTTYPE=image/jpeg:https://goteborg.swea.org/wp-content/uploads/sit
 es/23/2025/06/Bild-pa-kapellet.jpg
END:VEVENT
END:VCALENDAR